Sista dagen i Dubai!

Igår åkte vi upp i världens hösgta byggnad. Våning 126. Hissen upp tog 47 sekunder. Det vart lock för öronen. Ganska hård säkerhetskontroll med metaldetektorer och sånt.

Väl uppe var det mörkt om man ska säga så. Vi åkte upp på kvällen. Det var nog tur för lite höjdskräck har jag nog! Var på lite kasst humör och kände mig inte jättesäker i en relativt liten hiss fullknökad med folk som hade mått bra av lite deo och tandkräm.

Men visst var det tufft när man väl var där. Var det värt 300 spänn var? Kanske för att kunna säga att man vart där men annars hade jag hellre lagt pengarna på något annat.

Sen vart det middag på Social House igen. Sent. Vid 10 tiden. Sen vart det balkongen med lite vin och skitsnack fram till 1 tiden.

Uppe vid 9 idag för att boka in oss på planet. Poolen vid halv elva. Vid tre hade jag fått nog av allt vad solen hette och vi kom upp och packade. Nu väntar jag bara på bättre tider känns det som.

Vill bara vara hemma. Hemma där folk kan säga tack och be om saker snällt, flytta på sig och inte gå tre i rad och mejja ner mig för jag inte är en av dom. Att se folk med lite glädje. Se hundar och rörelse. Kunna ta ett glas vin ute. Här serveras inte alkohol på många ställen och visst det är väl helt ok. Men det är kul att kunna ha ett val. Att dricka bubbelvatten till en dyr middag känns sådär. Man känner sig ganska ensam och nedtryckt på ett vis här. Dom gillar inte vad vi står för, hur vi klär oss, hur vi beter oss, hur vi lever etc etc. Vilket är helt ok. Det här är deras land och jag är deras gäst. Men jag skulle aldig behandla folk så hemma hos mig, där jag egentligen också är en utlänning, men i alla fall. Jag tycker väl inte allt som alla gör men det känns att dom drar alla oss västlänningar över samma kant. Och jag har faktiskt inte gjort något fel och vill inte dömmas för vad någon annan västlänning möjligen har gjort innan.

Nog om det! Nu ska jag rycka upp mig, tvätta håret och gå ut för sista kvällen. Imorgon klockan 10 på morgonen lyfter vi på väg hem till vår lilla sketna ö!


Kommentarer
Postat av: Catwalkqueen

Tack så jättemycket för ditt utförliga svar! =D Jag hoppas att jag kommer gilla Dubai.

När ni åkt, har ni bokat hotell och flyg var för sig eller bokar ni allt tillsammans?

2011-07-04 @ 21:53:45
URL: http://catwalkqueen.blogg.se/
Postat av: Catwalkqueen

Åh bor ni i Skottland? =D Jag har alltid velat åka dit =P

Hur är det att bo där?

2011-07-05 @ 18:53:16
URL: http://catwalkqueen.blogg.se/
Postat av: SaraWhitmore

Söt blogg du har! Gillar du också Cup cakes, titta in på bloggen!! :D

2011-07-05 @ 19:22:49
URL: http://sarapiper.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0