Tisdag?

Var det Tisdag igår? Eller Måndag? I alla fall. Vi bestämde oss för att äta på The Meat Co.

Men inte förrens vi tagit en liten prommis runt fontänen. Den spelar musik ihop med dansande vatten som jag kallar det var 20 minut under kvällstid. Fascinerande faktiskt.

Meat Co hade totalt underbar mat. Vi fick bröd som hade choklad och rödbetor i, visst låter det äkligt? Men det var så gott med massa smör på. Sen åt jag bruschetta med tomat och basilika, tapenade och feta ost. Sen delade vi på en soppa, champinjon och broccoli. Huvudrätt vart kykling med potatismos. Jag är löjligt förtjust i äkta hemgjort potatismos med massor av grädde. Sen var det stopp. Ush vad mätta vi var. Nu finns inte Meat Co i alla länder men det ska finnas i bland annat London så ser ni det så är det så värt att äta där!

Sen vart det en runda i Souk'en. Hur man nu säger det. The Souk, som en liten marknad inomhus med massa tuffa saker. Jag köpte en sjal, liknande den i fotot ovan fast ett annat djurmönster.

Hem, byta skor och in i hissen för att åka upp till våning 63 där baren Neos ligger. Satt vid fönstret och tittade ner på fontänerna och alla skyskrapers med alla lampor. Tog ett par drinkar där sen var det stup i säng. Astrött. Att kka ute varje lunch och varje kväll tar på krafterna. Man vill bara sitta hemma på soffan och laga lite mat själv. Vilket vi klart kunde gjort men det blir så omständigt.

Idag är det lite disigt, skönt, då slipper jag ligga i skuggan och sola. Då får det bli undervattens zoo idag. Och världens högsta byggnad imorgon. Så man kan se något.

Nu kom solen ut igen men jag tror vi struntar i poolen idag. Jag orkar inte ligga en dag till i skuggan och se ful ut. Tror vi sticker ut och käkar frukost på Social House!

Kommentarer
Postat av: sanna

sv: han hette ville :P

2010-12-14 @ 17:59:00
URL: http://bolyl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0